Recenzie

11. srpna 2009 v 3:21 | AdminSlimak
Vážení priatelia, členovia a čitateľská verejnosť !
Komunikácia a spätná väzba je veľmi dôležtým faktorom v našom občianskom združení, na čo klademe veľký dôraz. Preto sme na základe Vaših návrhov v zmysle myšlienky "Vox Populi, Vox Tei" vytvorili samostatný článok venovaný Vašim recenziám na tvorbu jednotlivých už nami vydaných autorov. Môžte sem písať svoje nápady, podnety, zistenia a kritiku. Tešíme sa na Vaše príspevky. Tím MEA2000 o.z.

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 martin martin | E-mail | 13. srpna 2009 v 18:22 | Reagovat

Recenzia na: ,,Dnešok je všetkým"
Samotný názov udáva smer, ktorým sa bude odvíjať dej. Ako som spomenul pri diele Anjel, že ak je dobré, tak sa s jedným nádychom zhltne, tak toto mi priam vyrazilo dych! Možno sa budú ostatní diviť, no je to moja takzvaná prednostná inšpirácia, kde sa pohrávam s myšlienkou, čo ak je to možné...Nezabudnem opomenúť takého Arthura Clarka, ktorý sa práve týmito životnými príbehmi ľudí zaoberá, takže sa dá povedať, že zuzka trafila klinec po hlavičke, čo sa týka života po živote. Písané je to tak zaujímavo, že sa človek pozastaví pri otázke, je to alebo to nie je pravda? Je ten život po živote, či je to len odozva elektromagnetických impulzov mozgu? Ja si myslím, že je to možné. Zuzka nech sa na mňa nehnevá, ale pripomenulo mi to príbeh ,,Pošli to ďalej!" Dej sa točil okolo jedného žiaka zo základnej školy, ktorý musel zomrieť preto, aby iní pochopili...Pekné spracovanie a žiaden rušivý dojem, to si myslím o tomto diele. No, ale dosť chvály, tu je moja kritika! Začiatok, kedy je podľa mňa najdôležitejší, ma v tomto príbehu zarazil slabým opisom spoznávania hrdinov. Chýbala mi tam krása zamilovania, opisu ako takého, proste ja by som to viac so stretnutia jej milovaného rozvinul. Hodnotím to podľa svojho dojmu. Príbeh: 95%, opis asi: 90%, no samotné dielo ako celok 105%. Čo som čítal a porovnal je ,,Dnešok je všetkým" na prvom mieste a až za ním je ,,Anjel"...Martin

2 KriSlimak KriSlimak | 13. srpna 2009 v 22:15 | Reagovat

Uzasna kritika, diky ze nam to tu spestrujes kritikami Somm zvedavy aj na nazor na tretie dielo Zuzky ako aj ostatnych napr.na tvoje meno. Neviem ci som spravne pisal do tejto sekcie - asi nie ale ja to tu mam trocha o inom o riadeni. Martin ty urcite poznas zivot autobusarov. Kym moja mama podpredseda (ktoru som do toho vtiahol kedze Renata je daleko) cely den opravovala formatovala jedno dielo. (som rad, ze ste tak literarne aktivni pomaly vyjdu aj Zuzkine dalsie 2 knizky ak dobre viem, okrem toho uz druhy den citam a dnes mama. Teda okrem toho co si mi dal chysta sa mohutna knižna zbierka na viac vazieb od vasej kolegynky ROzi Novotnej, odporucam vsetkym je to super. No pohla sa babenka. Dnes ms caka este kopa vaznych mailov. Jednu autork zial musim vylucit, nevyhovuje a co bude s druhou to je tajomstvo ale vyzera byt nadejna este sme len pri zasielani. Takze budete mat novych kolegov. Týmto vas chcem poprosit o pomoc a menovat vas do literarnej posudkjovej komisie

3 KriSlimak KriSlimak | 13. srpna 2009 v 22:18 | Reagovat

heh chcel som doplnit kym nieto cital diela jasom spal a opacne ako autobusar. Mozno vam to rozoslem mailom alebo to nakopirujem do zvlast temy a poprosim o posudenie, myslim tu novu autorku co prijimame a zasle diela

4 martin martin | E-mail | 14. srpna 2009 v 18:22 | Reagovat

Kris,nevadí, že to píšeš tu, ale táto sekcia by sa asi aj mnohým páčila, ako bútľavá vŕba, skritizujte, ohodnoťte, dajte názor / môj pohľad/ ... Musím ti poďakovať aj za prejavenú dôveru a za akýsi imaginárny postup v tejto brandži. Samozrejme sa ja podujmem na pomoci alebo kritike alebo posudku, čo sa týka nového spisovateľa-ľky. Pridávam tu recenziu z Anjela, lebo si myslím, že jej miesto je tu a teba, ako admina poprosím o zrušenie na téme Vítame Vás!, ďakujem, Martin.

5 martin martin | E-mail | 14. srpna 2009 v 18:22 | Reagovat

Recenzia na ,,Anjela"
Keď som začal čítať Anjela, chýbala mi dosť priama reč. Neskôr som začal preciťovať tento monológ, až tak,že ma do seba vtiahol. Môj názor by sa teda dal opísať asi následovne a smerujem tým na autora. Človek, ktorý nezažil čo i len kúsok z toľkej bolesti, s ktorou som sa stretol v príbehu, by nebol schopný čosi tak hlboké napísať! Od začiatku som vedel, že cesta, po ktorej sa vydala, nebude končiť happy-endom, ale až taký kopanec od života by na  koniec nemusela dostať. Na druhej strane sa mi páčia tie životne hlášky, ktoré človeku unikajú, ako podstata života okolo nás, ako takého. Hodnoty, ktoré ľuďom často unikajú by trebalo pripomínať, nech sa nepozerajú na život iba z lícnej strany, ale že má aj rub. Musím spomenúť citáty z Anjela: ,,vďaka zlu poznáme hodnotu dobra, vďaka chorobe hodnotu zdravia, vďaka tme svetlo a vďaka zime si vieme vážiť teplo."...
Každopádne by som mohol tvrdiť,že ak sa dielo podarí, čitateľ by od neho nemal odtrhnúť oči, ako sa vraví, mal by ju zhltnúť jedným dúškom, no a ja som Anjela s jedným nádychom aj zhltol...Martin.

6 KriSlimak KriSlimak | 15. srpna 2009 v 1:15 | Reagovat

[4]: Martin tej prvej vete som velmi nerozumel teda v zmysle "Tvoj polad" ano a podla mna by to bolo maximálne férové, samozrejme v tom uz mám par rokov praxe ale nie som nikto, ziadny slávny umelec, aby som kritizoval inych kedze ani sam literarne netvorim. Táto nemilá úloha mi však pripadá a obcas je to nepríjemné oznámiť iným. Preto by som rád aj vasu pomoc pri hodnotení, takým veciam by sa mali vyjadrovať sami autori co vám aj vyplýva z funkcie členstva

7 zuzinka zuzinka | 15. srpna 2009 v 9:29 | Reagovat

Martinko,dakujem za kritiku.musim povedat,ze aj na recenziach je vidiet,ze ludia vedia pisat.K -Dnesok je vsetkym-:ak sa Ti pacil pribeh viac ako Anjel, som milo prekvapena, lebo som sa bala, ze vsetky dalsie budu stat v jeho tieni.Chybala ti v tomto pribehu -krasa zamilovania-? Priznavam, patrila by sem, ale v suvislosti s Agraelom ju nepoznam. Ale o inspiracii sme uz vraveli. Potom sa ti bude asi pacit pribeh -V Zrkadle-, ktory ma podobnu myslienku ;) Ale dost uz o mne, aj ja sa chystam napisat recenzie ;)

8 martin martin | E-mail | 22. srpna 2009 v 12:07 | Reagovat

Recenzia na: ,,Tam, kde plynie čas..."
Smutné, smutné, smutné...Dnes je pekný slnečný deň a ja čítam jeden smutný príbeh. Príbeh ma však na toľko vtiahol do seba, že som si uvedomil, aká môže byť v skutočnosti realita. Ja osobne som čakal,že sa to skončí šťastnejšie. Na druhej strane nám život poskytne aj tú druhú stranu mince, a to som už raz spomenul. Samotný opis príbehu sa mi páči, lebo autor pekne vie rozvinúť smútok či bolesť. A po prečítaní si dovolím tvrdiť, že je to umenie takto napísať. Gratulujem a odporúčam to všetkým si prečítať. K danému príbehu by som rád ešte spomenul samotného Samuela, na ktorého mi sedí jedno moje akési motto: ,,Človek vidí len to, čo vidieť chce, nevidí však to, čo vidieť môže." Na jeho základe som sa dostal až tam, kde ja tomu hovorím, krásne rozuzlenie bolesti, smútku, trápenia, a možno nádeje a možno aj zrady. Je tam hádam všetko, ale nechcel by som viac prezrádzať, lebo by to pre ostatných nebol žiaden zážitok. Fakt,pekný príbeh, a už sa teším na to zrkadlo, určite si ho nenechám ujsť,Martin...

9 zuzinka zuzinka | E-mail | 22. srpna 2009 v 18:11 | Reagovat

[8]: Velmi pekne dakujem Martinko. Mozem len slubit stasnejsie konce :)

10 zuzinka zuzinka | E-mail | 4. října 2009 v 17:54 | Reagovat

Recenzia na dielo: -Stratený let-
Zaujímavý príbeh. Takýto príbeh by nedokázal napísať každý, tým pádom patrí autor nesporne medzi ľudí, ktorí majú talent, fantáziu, určité vedomosti a nevšedné záujmy. Príbeh má jasnú dejovú líniu, aj napriek tomu, dokáže na záver prekvapiť. Autor nevysvetľuje všetky okolnosti, čo vnímam pozitívne, pretože si človek môže vytvoriť vlastný názor, popremýšľať o tom, či je niečo také vôbec možné. Tiež si myslím, že už aj názvom jasne oslovuje určité skupiny ľudí, ktorí majú takýto typ literatúry radi.Musím povedať, že toto dielo je lepšie než veľa už vydaných kníh, ale  samozrejme by ho bolo treba dobrúsiť, cítiť z neho začiatky... Určite je to výborný začiatok písania, autor dokáže popísať situácie tak, že si ich človek vie živo predstaviť, čo je dôležité. Ak smiem byť kritická, kvalitu diela by mohli skresliť gramatické chyby, nesprávny slovosled vo vetách a používanie slengových výrazov. S priateľským pozdravom-zuzi.

11 martin martin | E-mail | 12. října 2009 v 8:56 | Reagovat

[10]: Vravieva sa, že koľko ľudí, toľko chutí. Na Stratený let som dostal kritiku aj pozitív. aj negatív., a tá tvoja ma doslova a do písmena prekvapila, takže sa budem opakovať, ďakujem. Na dobrúsení sa snažím dennodenne a myslím si, že človek sa musí, či chce alebo nie, učiť, získavať a dopĺňať nové a nové veci. O tom je aj sám život. Ešte raz ďakujem.

12 martin martin | E-mail | 12. října 2009 v 9:45 | Reagovat

Recenzia na: ,,Zrkadlo..."
Takže... Môžem napísať, že dielo, ktoré som si prečítal, zahralo na moju strunu. Také niečo, ako nadprirodzené alebo fantasy je mi blízke, takže som to zhltol jedným nádychom, ako som zvyknutý písať. Celý dej ma držal v nejakom opojení neskutočného /nadprirodzeného/, no rozuzlenie ma prekvapilo. Pointa príbehu skončila v realite, čo ma priviedlo k zamysleniu, či je niečo také možné. Ja si myslím, že je. Autor pekne a bez rušenia opísal dej, z ktorého musí mať čitateľ dojem akejsi priamej línie príbehu. Ja osobne môžem s čistou mysľou tvrdiť, že toto dielo je z mojej strany bez kritiky. Na záver, a bez pochýb, ho vrelo odporúčam aj ostatným, Martin.

13 zuzinka zuzinka | E-mail | 16. listopadu 2009 v 19:14 | Reagovat

Recenzia na dielo: Bdelá kóma
Zaujímavý príbeh ktorý napísal zložito zmýšľajúci autor, možno preto som sa ja v príbehu na začiatku trošku strácala, keď som však prišla na to, akým spôsobom bolo dielo myslené, dej sa zdal ľahko pochopiteľným. Štýlom veľmi podobné -Stratenému letu-, preto si myslím, že autor jasne oslovuje určité čitateľské skupiny a dokázal by si podľa mňa nájsť svoj okruh čitateľov.Komplikované myšlienky by sa možno niekedy dali nahradiť nekomplikovanými vetami, aby sa čitateľ nestratil v príbehu. Toto dielo je sci-fi dielo, so zaujímavými myšlienkami, ktoré síce chce človeka prinútiť myslieť nad možnosťou existencie opísaných javov, ale zároveň zanecháva dojem toho, že opisovaný príbeh sa nikdy nestal. Myslím, že by sa s týmto dielkom dalo ešte pohrať. Zhrnúc, zaujímavý príbeh. Aj napriek mojej kritke, si určite prečítam ďalšie diela tohto autora, čo je tiež dôležitý fakt.

14 Martin Martin | 21. listopadu 2009 v 12:03 | Reagovat

[13]: Ďakujem za kritiku, som taký fantasta, a priznám sa, že ked som to písal, aj ja som sa občas stratil, ale predstava konca bola istá...ahoj.

15 Zoja Zoja | E-mail | 18. března 2010 v 13:18 | Reagovat

Recenzia ku dielu Bdela koma:

Zaciatok diela vyvolava u citatela len akysi opis pojmov ako napriklad co je vedomie a co je koma takto sa ale nezacina poviedka ale skor dobrodruzna cesta pri ktorej sa opisuje ako napriklad u dokumentarnych filmov. Podla mna dielo by sa malo zacat prave tam ako pises:
GABINA UHANA PO DRUHEJ AVENUE! Tu ma citatel pocit, ze zacina dielo. Pri Kapitole 4 prestava opat citatel stracat zaujem, pretoze opat nasleduje len opis a to je uz v uvode nezaujimave. Ten pribeh je aj velmi ovplyvneny Americky stylom zivota, to je v poriadku, ale potom by som vynechala tu celu nemocnicu, pretoze to mi pripomina serial co bezi prave v televizii. Osoby Peterson, Terry atd... nie su uplne opisane a citatel ma problem si vobec predstavit ako taka osoba moze vobec vyzerat, takze to by som vynechala. Jedinu osobu o ktorej si citatel moze urobit mienku je GABINA. Niekedy je lepsie viacej dopredu premysliet a potom napisat a mne osobne sa radsej citaju zaujimave veci ako nudne veci alebo opisy z klinickeho prostredia. S uctou zdravim vsetkych autorov.

16 Zoja Zoja | E-mail | 18. března 2010 v 13:48 | Reagovat

Recenzia ku dielu Strateny svet:
Zaciatok diela bohuzial opat zacina opisom, ten nie je vzdy nutny. Celkove pisanie deja je napinave az dovtedy, kym pises, ze sa team premietla cierna gula. Ja som si myslela, ze teraz pride nieco atraktivneho alebo nevysvetlytelneho, takze ma to sklamalo a nemala som chut citat dalej. Opis postav v diele je tentokrat lepsi ako v diele Bdela koma a dej sa konci dobre s otvorenymi myslienkami, ktore si kazdy moze dotvorit sam. To je velmi pekne na dielach a to robi aj zaujimavym citanim, takze pochvala. Ale s realitou toto dielo nema nic spolocneho, skor mi to pripomina snivany sen z ktoreho som sa rano zobudila. S pozdravom ostavam...

17 KRISlimak KRISlimak | 19. března 2010 v 14:00 | Reagovat

Dovolil by som si oponovať s Renicou. Samozrejme ako predseda LPK mám vás všetkých prečítaných. Každý sme iní a na príbehoch nás zaujme niečo iné.Dakujeme za názor, ceníme si každú kritiku. Možno, že som manažérsky založený ale ak sa píše o nejakom vedeckom fakte či chorobe ako je kóma ja považujem za potrebné aj nejakú tú odbornú definíciu a opis stavu, priebehu. Čo sa týka prostredia a presného opisu ľudí, napríklad to ma moc nezaujíma akej farby mal niekto klobúk alkebo či mal na nose vyrážku. Samozrejme ak opíše je to plus ale v to  sa nechám na vlastnú fantáziu. Takže v podstate mne sa dielo ako celok páčil aj keď tí stratení ľudia a neriešený záver, ale to aj Martin povedal. Zase domyslíme. U mna zaváži štatistika a taktiež ďalšie pozitívne názory napr. na Martinuse. Predajnosť je žiaľ zlá. Uvidíme u Praesagia, čakáme a makáme na dalších veciach.

18 Zoja Zoja | E-mail | 19. března 2010 v 20:44 | Reagovat

Ozaj ked spominas to dielo Praesagia, mohol by si mi ho poslat na precitanie najlepsie v pdf. A dalsia otazka ktore diela sa zatial vobec predavaju najlepsie? Tu skor ide o to, ze komu sa pacilo dielo tak ho odporuci dalej cize taka ustna propaganda. Inak teba nezaujimaju opisy postav to chapem ty ani nepises, takze sa to vylucuje samo za seba. Inak drzim palce pri dalsich veciach a pozri si facebook. Zdravim vsetkych...

19 Manager Manager | 26. března 2010 v 18:02 | Reagovat

Ano Renči vystihla si podstatu, preto aj vzdy zdôrazňujem, že to šírte, jeden od druhého sa to dopočujú a potom má knižka úspech. Čo  sa týka tej poslednej vety no častokrát tam som urobil chybu, že som tiež hovoril "ty nie si manager" ale oni ani nechceli byť, len to proste pochopiť a užívať výsledky. Preto to treba aj písať očami čitateľa a odhadnúť čo ho asi môže zaujať, netreba si za každú cenu dokazovať aký som ja autor a niekedy nie je na škodu byť aj cielene populistom. Ale je to vlastne iba môj subjektívny názor nezávislého hodnotiteľa a každé vaše dielo je niečím jedinečné, preto ste tu, boli aj takí čo neprešli sitkom.
Niektoré otázky, ktoré sa týkajú zákona o ochrane osobných údajov a utajovaných interných záležitostí ti samozrejme ako členke riadiaceho orgánu v zmysle zákona o slobodnom prístupe k informáciám pošlem mailom.

20 Zoja Zoja | E-mail | 26. března 2010 v 21:12 | Reagovat

Ahoj Slimak diky za dielo uz som si ho precitala. Pekny vikend zdravim vsetkych tvorivych autorov... :-D

21 Zoja Zoja | E-mail | 26. března 2010 v 21:16 | Reagovat

Recenzia ku dielu Praesagia:

Tentokrat som citala dielo so zaujatostou a hlavne sa mi pacila hovorova rec ktora spajala hlavne postavy v diele. Tento styl ti sedi a to ze je to opat fantasmagora tak to nestraca na kvalite prozy. Citatelov je dost, len tak dalej to je asi najlepsie dielo doposial co si napisal. To je moj subjektivny nazor. Zdravim vsetkych tvorivych autorov a basnikov :-)

22 LimaxusManageros LimaxusManageros | 28. března 2010 v 7:52 | Reagovat

Ahojky, no v tom sa zhodneme. Praesagium je aj podla mna najpodarenejsie dielo Martina. Uz sa neviem dočkať druheho dielu. Neviem co je, vsetci autori nam zaspali a pritom uz mesiace nazad slubovali ze dokoncuju diela.  Pripadne by si mohla precitat našu novu autorku Michalu Gánovskú, zaujímal by ma tvoj názor

23 Zoja Zoja | E-mail | 31. března 2010 v 15:39 | Reagovat

Samozrejme si rada precitam od novej autorky diela a napisem k nim recenziu Martin je uz hotovy takze teraz je na rade Michala Ganovska. S pozdravom ostava Zoja a v kratkom case sa ozvem ohladom recenzie k dielam. ;-)

24 Zoja Zoja | E-mail | 31. března 2010 v 16:30 | Reagovat

Recenzia k dielu: Ja chcem byt ta prava

Autorka pise presne to, co citatelky chcu citat. Tu ide o uvahy autorky ako o samotnu prozu. Vo väcsine myslienok sa spaja iluzia s realitou a niektore z prikladov su pravdive, ale u vela prikladov mi chyba jednoducho rozvita cast z pozitivnej strany, ktora skoro vsade chyba. To je vidiet, ze sa malo zien zaobera touto internationalnou tematikou. Tu treba viacej precitanej literatury zohladnit ako jednotlive zazitky zo zahranicia, ktore komentuju zeny na vlastnej pode. Mozno by bolo dobre na webovej stranke uviest UVAHY extra, pretoze to je specialna tematika, kde treba viacej odbornej literatury. Prajem vsetky pekne velkonocne sviatky a vela vody a cokoladovych vajicok. :-D

25 Zoja Zoja | E-mail | 1. dubna 2010 v 14:07 | Reagovat

Recenzia k dielu: Isabela Parmska

Toto dielo sa citalo lahko a citatel mohol pocas deja predpokladat ako samotny den dopadne. Koniec sa konci dramatikcy a vystihuje rozpravky a dejny ako to asi volakedy bolo. S dnesnou dobou to bohuzial nema nic spolocneho, ale cez to vsetko sa dokaze citatel vzit do vtedajsej doby. Co sa tyka lasky, tak ta je opisana z viacerych pohladov, co je aj pravdive ale na zamyslenie, pretoze laska ku zenam bola vtedy uplne neakceptovatelna a dnes je demokratia a je mozne vsetko. Podla mna to mohlo skoncit tak, ze Mimi navedie Izabelu na spravnu cestu a Isabela sa vrati k Jozefovi a k dcere a Mimi sa zoznami s inym princom a vsetci su stastny az do smrti...

Zdravi vsetkych a pekne velkonocne sviatky

26 Limax Manageros Limax Manageros | 1. dubna 2010 v 19:22 | Reagovat

K prvému dielu Ja chcem byt tá pravá. Ano sám ako ma už poznáte z manažérskeho hľadiska prisudzujem dielu titul "populisticky napísané" teda ako si sa vyjadrila presne to čo chcú čítať. Malo by to mať široký okruh konkrétnej skupiny čitateľov. A toto pokladám vlastne aj za jeho veľké plus a uplatnenie sa v blízkej budúcnosti.MEA2000 aj Miška osobne na tom tvrdo makáme.
Renica myslim si, že ono to ten pozitívny záver a "dobrá rada" chýba zámerne, autorka nechce nikoho ovplyvniť a niekde sa myslím aj o tom vyjadrila precítaj si to. Ono to totiž nemá konkrétne riešenie len opisuje vzory a podla mna Velmi kvalitne

27 Limax manageros Limax manageros | 1. dubna 2010 v 19:26 | Reagovat

K dielu Izabela Parmská. Priznám sa históriu tohot prípadu nepoznám neviem ako to doopadlo. Predpokladám, že takto a takto to je napísané, toto je výhrada autorky. Veľmi zaujímavý opis a pútavý dej, mne sa to velmi páčilo, aj v tomto smere Miška vyniká. No nenaviedla ju na správnu cestu, lebo možno to tak bolo v histórii alebo autorka to takto chcela, nemusí byť stále happy end :-) A bohužial nemá nič spoločného s dnešnou dobou, no nie, ved je to historický román :-)

28 Limax manageros Limax manageros | 20. dubna 2010 v 8:26 | Reagovat

Recenzia k dielu M.Gánovská - Zuzana a jej tajomstvo

Dielo je veľmi precízne napísané.Keď si prečítate obsah máte presný obraz o udalosti a napriek tomu som s chuťou čítal stránky.Nebol v nich ani jeden zbytočný opis či naťahovanie príbehu.
Autorka veľmi dobre opísala samotný úvod do rodinnej sféry, študentský život, samotný dej a teda problematiku okolo čoho je knižka.Detailisticky a predsa nie nudne opisuje myslienkové pochody a aternatívy riešenia čo prichádzajú s novou situáciou Zuzky.
Ďalej tu zasahuje do psychologicko-sociálno právnej oblasti na ktorú si autorka trúfla bez probémov a ako odborník v tejto oblasti dole klobúk, v tomto príbehu to zvládla perfektne.Proste ten rozhovor so psychológom a riešenie veci nemalo ani jedn chybu.
Trocha čo mi chýbalo je ten urýchlený záver, to trestno-právne ukončenie veci a pohľad na prežívanie zo strany učitela, opis jeho osobnosti, preco tak asi konal, čo ho viedlo, že tak bude k ženám pristupovať, samotné jeho odsúdeinie a prežívanie trestu a nápravy alebo jej zavrhnutia. Ale to asi len môj názor, nakoľko som bol vždy viac právnik ako soc pracovník.Dielo bolo v globáli fantastické. Gratulujem zuzka a možno to bude inšpirácia na dokončenie druhej časti knihy, kde začneš súdom a predstavením učiteľa.
Vo filmovej oblasti sa nevyznám, ale mohol by z toho byť veľmi zaujímvý film, veľa šťastia pri hľadaní a možno dokončovaní scenára.Ako relatívne nová autorka máš obrovský nábeh na audioknižky ak vyjde projekt, myslím, že budeš medz prvými.Sme radi, že ťa máme

29 Michala Gánovská Michala Gánovská | E-mail | 20. dubna 2010 v 13:18 | Reagovat

No Kris, veľmi si ma potešíl, takúto kritiku som nečakala ))))S tým záverom máš úplnú pravdu, chcela som tým trochu zakryť  právne veci do ktorých vôbec nevidím, takže teraz rozmýšľam nad tou druhou časťou. ďakujem ti  za to, že si si našiel čas a prečítal si to. Ja som naopak rada, že s vami spolupracujem ))))

30 Michala Gánovská Michala Gánovská | E-mail | 20. dubna 2010 v 13:20 | Reagovat

[27]:Veľmi pekne ďakujem za kritiku, Limax manageros, dej sa opiera o fakty a tým bol aj fakt, že Izabela Parmská zomrela na kiahne, ale podľa môjho názoru na psychiokú vyčerpanosť. Ešte raz veľmi pekne ďakujem veľa to pre mňa znamená ))))

31 Limax manageros Limax manageros | 20. dubna 2010 v 15:24 | Reagovat

To som rád, vieš že je to moja práca aj poslanie v jednom. Robím to rád.Ako by to už vyzeralo, ked by sa vydavatel nestaral o svojich autorov, dokonca až nevedel čo vydáva.Všetci ste super.To ma ale prekvapuje máš niečo spoločné aj so psychologiou :-) Radi ta privítame aj v komunikačnej časti blogu resp ako aktívnu posudkárku v LPK.Ak niečo nerozumies kludne sa pýtaj

32 Kristian Kristian | 22. července 2010 v 7:57 | Reagovat

Recenzia k dielu ŚAMAN NA KONI

Dielo sa mi velmi pozdávalo. Autorka používa pekny výberový slovník a množstvo detailných opisov. Osobne pre mna bol ten úvod moc dlhý až som už čakal kedy sa niečo udeje ale nakoniec sa udialo a príbeh zaujal pútavým dejom.Ale to je len môj názor neskúseného kritika čo sme si uz párkrát preberali.Na rozdiel od Mišky Renča viac opisuje  ja napríklad nemusím vediet farbu kvetov ci detailny popis tváre či oblečenia tej ktorej postavy.Ale napokon o tom je umenie a každému sa iné páči.
Proste v globáli bolo dielo fantastické a ako nová autorka by určite presla posudkovou komisiou. Len tak dalej Reni si dobrá

33 Zoja Zoja | 16. října 2010 v 22:56 | Reagovat

Dakujem, no chcela by som aj recenziu od inych autorov, co sa im pacilo alebo nepacilo v diele. Alebo v postavach. Tato tematika nie je na slovensko dost znama, nepoznam ludi, ktory pisu z islamskeho preistoru. Preto to bol skor taky experiment na islamsku tematika, chcela som oslovit, ludi niecim nepoznanym, ale neviem ci to malo vobec odozvu. Zdravi Renca

34 SLIMAK SLIMAK | 20. října 2010 v 17:18 | Reagovat

No hej nejako sa starí neozyvaju ani s tvorbou a novym sa nechce na blog treba to nejak poriesit. Ale nasa členska zakladna sa rapidne rozsiruje o novych autorov.Vsak uvidime. Piste ludkovia

35 Zoja Zoja | E-mail | 11. prosince 2010 v 20:11 | Reagovat

Kristian, dakujem za tvoj nazor. Dielo Saman na koni sa dostalo aj do predaja vo velkom co si mi uz spominal v maily, co je pozitivna sprava a samozrejme aj pre celu Meu je to uzasny uspech, ze ste mali taku velku objednavku. No ale v podstate, by ma zaujimalo od nasich autorov v Mei, co pre nas pisu, ze ako sa im pacilo alebo nepacilo vlaste to dielo Saman na koni. Takze sa tesim na kritiku. Alebo pochvalu. S pozdravom Zoja

36 Zoja Zoja | E-mail | 30. prosince 2010 v 20:37 | Reagovat

Aj po novom roku sa snad dockam. Prajem vsetkym do Noveho roku tvorivu muzu a cakam na recenziu k mojmu poslednemu dielu. Dakujem. S pozdravom Zoja

37 Kristian Kristian | 2. ledna 2011 v 0:36 | Reagovat

No Dorisska neviem neviem pomrelo to tu, tvoriva muza je, naši sú fakt dokonalí. Prajem každému šťastný nový rok

38 Zoja Zoja | 15. března 2011 v 13:03 | Reagovat

Novy rok presiel a uz mame marec. Nikto sa zatial nevyjadril k mojmu dielu Saman na koni. Ludkovia piste kritiku budem sa tesit. Zdravi Zoja

39 Kristian Kristian | E-mail | Web | 18. března 2011 v 4:04 | Reagovat

Hmm Renči nejako sem nechodia, autori nám pribúdajú, ale blog umrel, skúsim nových prilákať sem, ale každý je uponáhlaný. Uvidíme ako dopadne projekt audio-knizky. Píše sa objemná kniha o M.Jacksonovi, ak bude hotová môžes sa k nej vyjadriť, tiež ho máš rada

40 andrea andrea | 3. května 2012 v 10:41 | Reagovat

Dobrý deň, mala som tú česť prečítať knihu Michael od p. Valérie Osztatnej. S radosťou môžem povedať, že sa mi kniha veľmi páčila. Za veľmi pozitívnu vec považujem pútavý príbeh, s ktorým sa môže stotožniť veľa ľudí, ktorí si niečim podobným prešli. Čitateľ má pocit, ako by bol vtiahnutý do deja, najmä veľkých fanúšikov poteší veľmi osobný pohľad na život Michaela Jacksona, ktorý aj napriek svojej sláve a úspechu zostal nohami pevne na zemi a so srdcom dieťaťa. Autorke knižky by som sa chcela poďakovať za nádherné chvíle strávené pri čítaní Michaela, plné radosti aj smútku zároveň. Naozaj vrelo odporúčam každému fanúšikovi!

41 mea2000 mea2000 | 10. května 2012 v 11:54 | Reagovat

Ďakujeme za kritiku Andy, áno Michael je sutočne dokonalé veľdielo a bude mať aj obrovský úspech v Amerike vďaka vlastnej iniciatíve autorky, ktorá zabezpečuje tlačené vydanie vo vlastnej réžii